Title
Sub-Decree on the Designated Official Statistics
1 file(s) download
Legislation ខែ​កញ្ញា 18, 2025
Statistics Law English
1 file(s) download
Legislation ខែ​កញ្ញា 18, 2025
Statistics Law Khmer
1 file(s) download
Legislation ខែ​កញ្ញា 18, 2025

    មាត្រា ១

    ច្បាប់​នេះ​គ្រប់គ្រង​លើ​កិច្ចការ​ទាំងឡាយ​ដែល​ពាក់ព័ន្ធ​នឹង​ការ​ប្រមូល ការ​កែច្នៃ ការ​ចងក្រង ការ​វិភាគ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ និង​ការ​ចែកចាយ​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ ហើយ​ត្រូវ​អនុវត្ត​នៅ​ទូទាំង​ព្រះរាជាណាចក្រ​កម្ពុជា។


    មាត្រា ២

    ពាក្យ​បច្ចេកទេស​ដែល​ត្រូវ​បាន​ប្រើ​នៅ​ក្នុង​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​មាន​អត្ថន័យ​ដូច​តទៅ៖

    «ស្ថិតិ» គឺ​ជា​ទិន្នន័យ​ដែល​ទទួល​បាន​ពី​ការ​ប្រមូល ការ​កែច្នៃ ការ​ចងក្រង ការ​វិភាគ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ និង​ការ​ចែកចាយ​លទ្ធផល ដែល​បាន​ពី​អ្នក​ផ្តល់​ព័ត៌មាន​តាមរយៈ​ការ​ប្រមូល​ស្ថិតិ ឬ​ពី​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល។

    «ប្រព័ន្ធ​ស្ថិតិ​ជាតិ» គឺ​ជា​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​រួម​កម្រិត​ជាតិ និង​មូលដ្ឋាន និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រួម​មាន​ទាំង​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ និង​កម្មវិធី​ស្ថិតិ​ជាតិ​ទាំងអស់ អង្គការ​ស្ថិតិ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ​នៅ​ក្នុង​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ក៏ដូចជា​មន្ត្រី​ស្ថិតិ និង​ហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ​ដទៃ​ទៀត​របស់​ខ្លួន។

    «ស្ថិតិ​មូលដ្ឋាន» គឺ​ជា​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ផ្នែក​សេដ្ឋកិច្ច បរិស្ថាន និង​សង្គម-ប្រជាសាស្ត្រ ដែល​មាន​លក្ខណៈ​ឆ្លង​វិស័យ កម្រិត​ជាតិ និង​ក្រោម​ជាតិ ដែល​រាជរដ្ឋាភិបាល​ត្រូវ​ការ​សម្រាប់​ការ​រៀបចំ និង​ការ​វាយតម្លៃ​គោលនយោបាយ និង​កម្មវិធី ក៏ដូចជា​សម្រាប់​ការ​ប្រើប្រាស់​ដោយ​សហគមន៍​កម្ពុជា និង​អន្តរជាតិ​ដ៏​ទូលំទូលាយ។

    «ស្ថិតិ​វិស័យ» គឺ​ជា​ស្ថិតិ​ដែល​ប្រមូល​ដោយ​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​សម្រាប់​តម្រូវការ​ផ្ទៃ​ក្នុង និង​គោលបំណង​រាយការណ៍​របស់​ខ្លួន

    «ជំរឿន» គឺ​ជា​ការ​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ស្តីពី​បុគ្គល គ្រួសារ គ្រឹះស្ថាន ឬ​អង្គភាព​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត ដែល​គ្រប់​អង្គភាព​ទាំងអស់​នៅ​ក្នុង​ប្រជាសាស្ត្រ​ត្រូវ​បាន​រាប់

    «ការ​អង្កេត» គឺ​ជា​ការ​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​បែប​វិទ្យាសាស្ត្រ​ស្តីពី​បុគ្គល គ្រួសារ គ្រឹះស្ថាន ឬ​អង្គភាព​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត ដែល​មាន​តែ​សំណាក​អង្គភាព​ប៉ុណ្ណោះ​នៅ​ក្នុង​ប្រជាសាស្ត្រ​ត្រូវ​បាន​រាប់

    «មន្ត្រី​ស្ថិតិ» គឺ​ជា​បុគ្គលិក​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ដែល​មាន​សិទ្ធិ​អំណាច​ក្នុង​ការ​បំពេញ​សកម្មភាព​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ

    «អ្នក​ផ្តល់​ព័ត៌មាន» គឺ​ជា​បុគ្គល គ្រួសារ ក្រុមហ៊ុន គ្រឹះស្ថាន ស្ថាប័ន​រដ្ឋាភិបាល ឬ​មិន​មែន​រដ្ឋាភិបាល ឬ​អង្គការ​ដទៃ​ទៀត ដែល​ត្រូវ​បាន​ជ្រើសរើស​ក្នុង​ជំរឿន ឬ​ការ​អង្កេត

    ទិន្នន័យ គឺ​ជា​ព័ត៌មាន​នៅ​ក្នុង​ទម្រង់​ជា​លេខ។

    «ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់» គឺ​ជា​ស្ថិតិ​ដែល​ផលិត​ដោយ​អង្គការ​រដ្ឋាភិបាល​ដែល​ត្រូវ​បាន​កំណត់​ដោយ​រាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បី​បំពេញ​តម្រូវការ​ព័ត៌មាន​ស្ថិតិ​របស់​អ្នក​តាក់តែង​គោលនយោបាយ​ក្នុង​ការ​រៀបចំ និង​វាយតម្លៃ​គោលនយោបាយ និង​កម្មវិធី​សេដ្ឋកិច្ច និង​សង្គម​ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច-សង្គម និង​សុខុមាលភាព​របស់​ជាតិ ក៏ដូចជា​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ធ្វើ​សេចក្តី​សម្រេច និង​អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​កម្ពុជា និង​អន្តរជាតិ​ដ៏​ទូលំទូលាយ។

    មាត្រា ៣ ការ​អភិវឌ្ឍ​ស្ថិតិ ត្រូវ​ផ្អែក​លើ​គោលការណ៍​នៃ​ភាព​ត្រឹមត្រូវ ឯករាជ្យភាព ភាព​មិន​លំអៀង ភាព​គួរ​ទុកចិត្ត សារៈសំខាន់ និង​ទាន់​ពេល​វេលា

    មាត្រា ៤ សកម្មភាព​ស្ថិតិ ត្រូវ​បាន​ដឹកនាំ​ដោយ​គោលបំណង​ដូច​ខាង​ក្រោម៖

    • ការ​គាំទ្រ​តម្រូវការ​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​របស់​អ្នក​តាក់តែង​គោលនយោបាយ​រាជរដ្ឋាភិបាល​ក្នុង​ការ​រៀបចំ និង​វាយតម្លៃ​គោលនយោបាយ និង​កម្មវិធី​សេដ្ឋកិច្ច និង​សង្គម ក្នុង​ការ​ដោះស្រាយ​ការ​អភិវឌ្ឍ​សេដ្ឋកិច្ច-សង្គម និង​សុខុមាលភាព​របស់​ជាតិ ក៏ដូចជា​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​ធ្វើ​សេចក្តី​សម្រេច និង​អ្នក​ស្រាវជ្រាវ​នៅ​ក្នុង​សហគមន៍​កម្ពុជា និង​អន្តរជាតិ​ដ៏​ទូលំទូលាយ។

    • ការ​សម្របសម្រួល​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រព័ន្ធ​ស្ថិតិ​ជាតិ ប្រកប​ដោយ​ប្រសិទ្ធភាព និង​ប្រសិទ្ធិភាព។

    • ការ​លើក​កម្ពស់​ការ​យល់​ដឹង​ជា​សាធារណៈ​អំពី​សារៈសំខាន់​នៃ​តួនាទី និង​មុខងារ​របស់​ស្ថិតិ​ក្នុង​កម្មវិធី​អភិវឌ្ឍន៍​ជាតិ។

    • ការ​លើក​ទឹកចិត្ត​ដល់​ការ​អភិវឌ្ឍ​វិធីសាស្ត្រ និង​បច្ចេកវិទ្យា​ក្នុង​សកម្មភាព​ស្ថិតិ។

    មាត្រា ៥ ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ ត្រូវ​បាន​ប្រមូល​ដោយ៖

    ក. ការ​ធ្វើ​ជំរឿន។ ខ. ការ​ធ្វើ​ការ​អង្កេត (Surveys)។ គ. ការ​ចូល​ទៅ​កាន់​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល​របស់​រដ្ឋាភិបាល និង​មិន​មែន​រដ្ឋាភិបាល។


    មាត្រា ៦ ជំរឿន​ដូច​មាន​ចែង​ក្នុង​មាត្រា ៥ (ក) ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​យ៉ាង​តិច​ម្តង​ក្នុង​រយៈពេល​ដប់ (១០) ឆ្នាំ។ ជំរឿន​មាន​បី (៣) ប្រភេទ៖

    ក. ជំរឿន​ប្រជាជន។ ខ. ជំរឿន​កសិកម្ម។ គ. ជំរឿន​គ្រឹះស្ថាន។

    ជំរឿន​ទាំងនេះ ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ សហការ​ជាមួយ​ស្ថាប័ន​ពាក់ព័ន្ធ។


    មាត្រា ៧ រាជរដ្ឋាភិបាល​ត្រូវ​ចេញ​អនុក្រឹត្យ​កំណត់​កាលបរិច្ឆេទ​នៃ​ការ​ធ្វើ​ជំរឿន​ទាំង​បី​ប្រភេទ​នីមួយៗ​នៅ​ក្នុង​រយៈពេល​ដប់​ឆ្នាំ ហើយ​អាច​ផ្លាស់ប្ដូរ​កាលបរិច្ឆេទ​ទាំង​នោះ​នៅ​ពេល​ដែល​យល់​ឃើញ​ថា​មាន​ការ​ចាំបាច់។


    មាត្រា ៨ ការ​អង្កេត​អន្តរជំរឿន ត្រូវ​ធ្វើ​ឡើង​នៅ​ចន្លោះ​ជំរឿន​នីមួយៗ ដើម្បី​សម្រួល​ដល់​ការ​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព​ប្រចាំ​ឆ្នាំ​នៃ​ទិន្នន័យ​គោល​របស់​ជំរឿន ក្នុង​គោលបំណង​ចងក្រង​ស្ថិតិ​សេដ្ឋកិច្ច និង​សង្គម​ដែល​ត្រឹមត្រូវ និង​គួរ​ទុកចិត្ត ដើម្បី​បំពេញ​តាម​តម្រូវការ​របស់​អ្នក​តាក់តែង​គោលនយោបាយ​រដ្ឋាភិបាល និង​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ផ្សេង​ទៀត។


    មាត្រា ៩ ការ​អង្កេត​តាម​សំណាក (Sample Surveys) ដូច​មាន​ចែង​ក្នុង​មាត្រា ៥ (ខ) អាច​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​ឡើង​តាម​កាលកំណត់ ដើម្បី​ផលិត​ស្ថិតិ​ជាតិ​មូលដ្ឋាន​ដែល​ត្រឹមត្រូវ និង​គួរ​ទុកចិត្ត ក៏ដូចជា​ធ្វើ​ឡើង​តាម​ករណី​ចាំបាច់ (ad hoc basis) ដើម្បី​ដោះស្រាយ​រាល់​តម្រូវការ​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​បន្ទាន់​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល។ ក្នុង​គោលបំណង​នៃ​ការ​ធ្វើ​ការ​អង្កេត​សេដ្ឋកិច្ច វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ នឹង​បង្កើត​បញ្ជី​ឈ្មោះ​អាជីវកម្ម ឬ​ក្របខ័ណ្ឌ​ប្រជាសាស្ត្រ ដែល​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព និង​រក្សា​ទុក​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ។


    មាត្រា ១០ ស្ថិតិ​ដែល​ផលិត​ចេញពី​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល ដូច​មាន​ចែង​ក្នុង​មាត្រា ៥ (គ) ត្រូវ​បាន​ចងក្រង​ដោយ​ប្រើប្រាស់​ទិន្នន័យ​ដែល​បាន​កត់ត្រា​នៅ​លើ​ឯកសារ​រដ្ឋបាល ទម្រង់​បែបបទ និង​កំណត់ត្រា​ផ្សេង​ទៀត​ដែល​មាន​ប្រភព​ពី​អង្គការ​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​អង្គការ​មិន​មែន​រដ្ឋាភិបាល។ ក្នុង​គោលបំណង​នៃ​ការ​ចងក្រង​ស្ថិតិ​ពី​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ នឹង​បង្កើត​បញ្ជី​ឈ្មោះ​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល និង​ស្ថិតិ ដែល​ត្រូវ​បាន​ធ្វើ​បច្ចុប្បន្នភាព និង​រក្សា​ទុក​ជា​រៀងរាល់​ឆ្នាំ។


    មាត្រា ១១ នៅ​ក្នុង​បរិបទ​នៃ​ច្បាប់​នេះ វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ទទួល​ខុសត្រូវ​ចំពោះ៖

    • ការ​ប្រមូល ការ​កែច្នៃ ការ​ចងក្រង ការ​វិភាគ ការ​ផ្សព្វផ្សាយ និង​ការ​ចែកចាយ​ទិន្នន័យ​មូលដ្ឋាន​ដោយ​ធ្វើ​ជំរឿន និង​ការ​អង្កេត និង​ការ​ប្រើប្រាស់​ប្រភព​ទិន្នន័យ​រដ្ឋបាល។

    • ការ​ចងក្រង​បញ្ជី​គណនី​ជាតិ និង​សន្ទស្សន៍​តម្លៃ ក៏ដូចជា​សូចនាករ​សេដ្ឋកិច្ច បរិស្ថាន និង​សង្គម-ប្រជាសាស្ត្រ។

    មាត្រា ១៣

    វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ ក្រោម​ក្រសួង​ផែនការ ត្រូវ​ទទួល​ខុសត្រូវ​ក្នុង​ការ​រៀបចំ​គោលនយោបាយ​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ក្នុង​ការ​បង្កើត​ប្រព័ន្ធ​ស្ថិតិ​ជាតិ​រួម ដែល​គ្របដណ្ដប់​លើ​រាល់​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់ និង​អង្គភាព​រៀបចំ​ស្ថិតិ​នៅ​ក្នុង​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​នានា។ រាជរដ្ឋាភិបាល​នឹង​ចេញ​អនុក្រឹត្យ​ស្ដីពី​ប្រតិបត្តិការ​នៃ​ប្រព័ន្ធ​ស្ថិតិ​ជាតិ និង​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់។


    មាត្រា ១៤

    នៅ​ក្នុង​ភារកិច្ច​ទាំងនេះ វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ត្រូវ​បង្កើត៖

    • ការ​សម្របសម្រួល​ក្នុង​សកម្មភាព​អភិវឌ្ឍន៍​ស្ថិតិ រួម​ទាំង​ការ​បណ្ដុះបណ្ដាល​ជាមួយ​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល និង​វិស័យ​ឯកជន នៅ​កម្រិត​ជាតិ និង​ក្រោម​ជាតិ។

    • កិច្ច​ការ​សហប្រតិបត្តិការ​ក្នុង​សកម្មភាព​ស្ថិតិ​ជាមួយ​អង្គការ​អន្តរជាតិ ស្ថាប័ន​ស្ថិតិ​ជាតិ​ផ្សេង​ទៀត និង​ស្ថាប័ន​ឯកជន​ផ្សេង​ទៀត ស្រប​តាម​ច្បាប់​ជា​ធរមាន។

    • ស្តង់ដារ​ស្ថិតិ​ជាតិ​ដែល​ទាក់ទង​នឹង​ការ​ចាត់ថ្នាក់ គំនិត​និយមន័យ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ ដើម្បី​ជៀសវាង​ការ​ភ័ន្តច្រឡំ​ពី​សំណាក់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទិន្នន័យ និង​ការ​ចម្លង​គ្នា​នៃ​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ពី​សំណាក់​អ្នក​ផលិត​ទិន្នន័យ។


    មាត្រា ១៥

    ត្រូវ​បង្កើត «ក្រុមប្រឹក្សា​ប្រឹក្សា​យោបល់​ស្ថិតិ» ដើម្បី​ផ្ដល់​ការ​ប្រឹក្សា​យោបល់​ដល់​ក្រសួង​ផែនការ​ក្នុង​ការ​សម្របសម្រួល​ការ​អភិវឌ្ឍ​ប្រព័ន្ធ​ស្ថិតិ​ជាតិ។ សមាសភាព តួនាទី និង​ភារកិច្ច​របស់​ក្រុមប្រឹក្សា​ប្រឹក្សា​យោបល់​ស្ថិតិ ត្រូវ​កំណត់​ដោយ​អនុក្រឹត្យ។


    មាត្រា ១៦

    ត្រូវ​បង្កើត «គណៈកម្មាធិការ​សម្របសម្រួល​ស្ថិតិ» ដើម្បី​ជួយ​ដល់​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ក្នុង​ការ​សម្របសម្រួល​បច្ចេកទេស​នៃ​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល។ សមាសភាព តួនាទី និង​ភារកិច្ច​របស់​គណៈកម្មាធិការ​សម្របសម្រួល​ស្ថិតិ ត្រូវ​កំណត់​ដោយ​អនុក្រឹត្យ។

    មាត្រា ១៧

    វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ គឺ​ជា​ស្ថាប័ន​ស្ថិតិ​ជាតិ​ផ្លូវការ ហើយ​ជា​អគ្គនាយកដ្ឋាន​ចំណុះ​ក្រសួង​ផែនការ ដែល​មាន​នាយកដ្ឋាន​មួយ​ចំនួន​ទទួល​ខុសត្រូវ​លើ​សកម្មភាព​ស្ថិតិ​ជាក់លាក់។

    វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ ក៏​មាន​អង្គភាព​រដ្ឋបាល​នៅ​តាម​បណ្ដា​ខេត្ត ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ និង​នៅ​តាម​ឃុំ សង្កាត់ ផង​ដែរ។


    មាត្រា ១៨

    ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ដែល​ត្រូវ​ផលិត​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់ ក្រោម​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​បង្កើត​អង្គភាព​ស្ថិតិ​នៅ​ក្នុង​អង្គភាព​របស់​ខ្លួន​សម្រាប់​គោលបំណង​ស្ថិតិ ហើយ​ត្រូវ​ដាក់​ជូន​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ដែល​ខ្លួន​ផលិត​ទៅ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ

    មាត្រា ១៩

    ដើម្បី​ឆ្លើយតប​ទៅ​នឹង​តម្រូវការ​ស្ថិតិ​របស់​អ្នក​ប្រើប្រាស់៖

    ក. វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ក៏ដូចជា​អង្គភាព​ស្ថិតិ​នៅ​ក្នុង​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ត្រូវ​ផ្សព្វផ្សាយ និង​ចែកចាយ​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ដែល​ខ្លួន​ផលិត​ទៅ​កាន់​អ្នក​ប្រើប្រាស់​ទាំងអស់។ ខ. វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ត្រូវ​បោះពុម្ព​ផ្សាយ​សៀវភៅ​ស្ថិតិ​ប្រចាំ​ឆ្នាំ ដែល​គ្របដណ្តប់​លើ​ទិដ្ឋភាព​សំខាន់ៗ​នៃ​ស្ថានភាព​សេដ្ឋកិច្ច-សង្គម​ក្នុង​ប្រទេស។


    មាត្រា ២០

    រាល់​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ​ដែល​ចេញ​ផ្សាយ​ដោយ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ គឺ​ជា​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល។

    មាត្រា ២១

    មាត្រា ១១ និង​មាត្រា ១២ នៃ​ច្បាប់​នេះ អនុញ្ញាត​ឲ្យ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ​នៅ​ក្នុង​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ធ្វើ​សកម្មភាព​ស្ថិតិ​ដើម្បី​ទទួល​បាន​ព័ត៌មាន​ស្ថិតិ​ពី​អ្នក​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន ក្នុង​គោលបំណង​ផលិត​ស្ថិតិ​ផ្លូវការ​ដែល​បាន​កំណត់


    មាត្រា ២២

    បុគ្គលិក និង​មន្ត្រី​ធ្វើការ​នៅ​ក្នុង​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ​ក្នុង​ក្រសួង និង​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ក៏ដូចជា​មន្ត្រី​ស្ថិតិ​ដែល​បាន​កំណត់​របស់​អង្គភាព​ទាំងនេះ ត្រូវ​ធានា​រក្សា​ការ​សម្ងាត់​នៃ​រាល់​ព័ត៌មាន​បុគ្គល​ដែល​ទទួល​បាន​ពី​អ្នក​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន លើកលែងតែ​ក្នុង​កាលៈទេសៈ​ពិសេស​ដោយ​មាន​ការ​អនុញ្ញាត​ពី​រដ្ឋមន្ត្រី​ក្រសួង​ផែនការ។ ព័ត៌មាន​ដែល​ប្រមូល​បាន​ក្រោម​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​ប្រើប្រាស់​សម្រាប់​តែ​គោលបំណង​ស្ថិតិ​ប៉ុណ្ណោះ។


    មាត្រា ២៣

    មន្ត្រី​ស្ថិតិ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ឬ​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល មាន​សិទ្ធិ​ក្នុង​ការ​ចូល​ទៅ​ក្នុង (ដោយ​មាន​ការ​យល់ព្រម​ពី​ម្ចាស់ ឬ​អ្នក​ស្នាក់នៅ) ក្នុង​គោលបំណង​ប្រមូល​ទិន្នន័យ​ស្ថិតិ៖

    ក. លំនៅឋាន ឬ​ទីកន្លែង​ស្នាក់នៅ រួម​ទាំង​គេហដ្ឋាន ឬ​ផ្នែក​ណា​មួយ​នៃ​បរិវេណ​ដទៃ​ទៀត​ដែល​ត្រូវ​បាន​កាន់កាប់​ដោយ​ឡែក។ ខ. បរិវេណ​ដទៃ​ទៀត​ណា​មួយ។


    មាត្រា ២៤

    មន្ត្រី​ស្ថិតិ​ដែល​បាន​កំណត់ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ឬ​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល ត្រូវ​តែ​បង្ហាញ​លិខិត​បេសកកម្ម និង​អត្តសញ្ញាណប័ណ្ណ​ផ្លូវការ​របស់​ខ្លួន​ដល់​អ្នក​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន ហើយ​ត្រូវ​មាន​ឥរិយាបថ​ប្រកប​ដោយ​វិជ្ជាជីវៈ និង​សុភាពរាបសារ​ក្នុង​ការ​សម្ភាសន៍​សមស្រប ស្រប​តាម​ទំនៀមទម្លាប់​មូលដ្ឋាន និង​សណ្តាប់ធ្នាប់​សាធារណៈ។


    មាត្រា ២៥

    អ្នក​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន ត្រូវ​តែ​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន​ដែល​ត្រឹមត្រូវ ពេញលេញ និង​ទាន់​ពេល​វេលា ទៅ​ដល់​មន្ត្រី​ស្ថិតិ​ដែល​បាន​កំណត់ នៃ​ក្រសួង​ផែនការ ឬ​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​ដទៃ​ទៀត​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល។

    មាត្រា ២៦

    មន្ត្រីរាជការ និង​មន្ត្រី​ស្ថិតិ​ដែល​បាន​កំណត់​នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ​ក្នុង​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ណា​ដែល​បំពាន​លើ​មាត្រា ២២ នៃ​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​ផ្ដន្ទាទោស​ដាក់​ពន្ធនាគារ​ពី ១ (មួយ) ខែ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ខែ ឬ​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់​ពី ៥០.០០០ (ហាសិប​ពាន់) រៀល ដល់ ២០០.០០០ (ពីរ​រយ​ពាន់) រៀល ឬ​ទាំង​ពីរ។


    មាត្រា ២៧

    មន្ត្រីរាជការ និង​មន្ត្រី​ស្ថិតិ​ដែល​បាន​កំណត់​នៃ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ និង​អង្គភាព​ស្ថិតិ​ក្នុង​ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​របស់​រាជរដ្ឋាភិបាល​ណា​ដែល​បំពាន​លើ​មាត្រា ២៣ នៃ​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​ផ្ដន្ទាទោស​ដាក់​ពន្ធនាគារ​ពី ១ (មួយ) ថ្ងៃ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ថ្ងៃ ឬ​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់​ពី ១០.០០០ (ដប់​ពាន់) រៀល ដល់ ៥០.០០០ (ហាសិប​ពាន់) រៀល ឬ​ទាំង​ពីរ។


    មាត្រា ២៨

    សម្រាប់​អ្នក​ផ្ដល់​ព័ត៌មាន​ណា​ដែល​បាន​បំពាន​ដោយ​ចេតនា​លើ​មាត្រា ២៥ នៃ​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​អនុវត្ត​ទោស​ទណ្ឌ​ដូច​តទៅ៖

    • បុគ្គល​ណា​ម្នាក់ ឬ​ប្រធាន​គ្រួសារ ត្រូវ​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់​ពី ១០.០០០ (ដប់​ពាន់) រៀល ដល់ ៥០.០០០ (ហាសិប​ពាន់) រៀល

    • អ្នកគ្រប់គ្រង នាយក ឬ​បុគ្គលិក​ទទួល​ខុសត្រូវ​ក្នុង​ក្រុមហ៊ុន គ្រឹះស្ថាន ឬ​អង្គការ​ដទៃ​ទៀត ត្រូវ​ផ្ដន្ទាទោស​ដាក់​ពន្ធនាគារ​ពី ១ (មួយ) ខែ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ខែ ឬ​ត្រូវ​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់​ពី ១.០០០.០០០ (មួយ​លាន) រៀល ដល់ ៤.០០០.០០០ (បួន​លាន) រៀល ឬ​ទាំង​ពីរ។


    មាត្រា ២៩

    បុគ្គល​ណា​ម្នាក់​ដែល​ដោយ​ចេតនា និង​គ្មាន​មូលដ្ឋាន​ច្បាប់ រារាំង ឬ​ហាមឃាត់​សកម្មភាព​ស្ថិតិ​ដែល​ធ្វើ​ឡើង​ដោយ​វិទ្យាស្ថាន​ជាតិ​ស្ថិតិ ក្រសួង ឬ​ស្ថាប័ន​រដ្ឋាភិបាល​ដទៃ​ទៀត​ក្រោម​បទប្បញ្ញត្តិ​នៃ​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​ផ្ដន្ទាទោស​ដាក់​ពន្ធនាគារ​ពី ៧ (ប្រាំពីរ) ថ្ងៃ ដល់ ១ (មួយ) ខែ ឬ​ពិន័យ​ជា​ប្រាក់​ពី ៦០០.០០០ (ប្រាំមួយ​សែន) រៀល ដល់ ១.៥០០.០០០ (មួយ​លាន​ប្រាំ​សែន) រៀល ឬ​ទាំង​ពីរ។

    មាត្រា ៣០

    បទប្បញ្ញត្តិ​ទាំងឡាយ​ណា​ដែល​មាន​ស្រាប់ ហើយ​ផ្ទុយ​នឹង​ច្បាប់​នេះ ត្រូវ​ទុក​ជា​អសារ​បង់

    ច្បាប់