ព័ត៌មានទូទៅ

វិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS)

ដែលជាផ្នែកមួយនៃក្រសួងផែនការ គឺជាចំណុចផ្ដោតលើវិស័យស្ថិតិក្នុងប្រទេសកម្ពុជា។ វិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS) ប្រមូល និងសម្រួលស្ថិតិដែលបានផ្តល់ដោយការិយាល័យបង្ហាញទិន្នន័យផ្នែកតំបន់ និងក៏ប្រមូលទិន្នន័យដើមតាមការស្ទង់មតិគ្រួសារ និងស្ថាប័ន និងពិនិត្យសាធារណៈស្ទង់ប្រជាជន ស្ទង់កសិកម្ម និងស្ទង់សេដ្ឋកិច្ច។ អ្នកជំនួយអភិវឌ្ឍជាច្រើនបានផ្តល់ជំនួយហិរញ្ញវត្ថុ និងបច្ចេកទេសដល់ NIS ចាប់តាំងពីឆ្នាំ ១៩៩៣។ប្រទេសកម្ពុជាមានរចនាសម្ព័ន្ធស្ថិតិដែលបង្ហាញតំបន់។ មានការិយាល័យ និងផ្នែកស្ថិតិក្នុងនាយកដ្ឋានផែនការ និងស្ថិតិរបស់ក្រសួងផ្សេងៗ និងក្នុងឯកតាផែនការ និងស្ថិតិក្នុងខេត្ត និងស្រុក។
NIS ត្រូវបានដឹកនាំដោយនាយកទូទៅ ដែលមានអនុនាយកទូទៅជួយ។ វាមាន ៨ ផ្នែក៖
វិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS) កំពុងបំពេញការរៀបចំអនុក្រឹត្យអំពីស្ថិតិការិយាល័យផ្លូវការ ដែលបានកំណត់។ យន្តការសម្របសម្រួលរួមមាន SAC (ក្រុមប្រឹក្សាស្ថិតិ) និង SCC (គណៈកម្មាធិការសម្របសម្រួលស្ថិតិ)។

តារាងរចនាសម្ព័ន្ធវិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS)

ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រវិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ ២០០២-២០០៧
ការគ្រប់គ្រងយុទ្ធសាស្ត្រ

វិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS)

វិទ្យាស្ថានស្ថិតិជាតិ (NIS) ត្រូវបានគ្រប់គ្រងយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីសម្រេចបេសកកម្ម និងវិស័យនៃ NIS ដោយមានឥទ្ធិពល និងបង្រួមរាងអនាគតរបស់វា និងបរិយាកាសជុំវិញវាជាដំណើរការបន្ត។ ដំណើរការរៀបចំផែនការយុទ្ធសាស្ត្រត្រូវបានបង្ហាញយ៉ាងច្បាស់ក្នុង ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ និងកម្មវិធីការងារមុខមួយរបស់ NIS និងស៊ុមផែនការរាយការណ៍ ដែលត្រូវបានអនុម័តដោយកិច្ចប្រជុំការគ្រប់គ្រង MOP/NIS ក្នុងខែឧសភា ឆ្នាំ ២០០២។

ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រនេះ

ដែលកំណត់ចក្ខុវិស័យ បេសកកម្ម គោលបំណង និងយុទ្ធសាស្ត្រដើម្បីសម្រេចរបស់ NIS គឺជាផ្នែកសំខាន់មួយនៃស៊ុមផែនការនេះ។ វាបញ្ជាក់អំពីអ្វីដែលការគ្រប់គ្រង និងបុគ្គលិកចង់ឲ្យ NIS មាន។ វាជួយឲ្យការគ្រប់គ្រង និងបុគ្គលិកលើកទឹកចិត្តក្នុងការគិតរយៈពេលវែង ដើម្បីឆ្លើយតបនឹងបរិយាកាសដែលផ្លាស់ប្តូរ និងពិនិត្យឡើងវិញអំពីអ្វីដែល NIS ប្រារព្ធ និងរបៀបដែលវាប្រារព្ធ។

ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ

Here’s the translation into Khmer:---ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រខ្លួនវាផ្ទាល់គឺមានលក្ខណៈថេរ ទោះបីជាដំណើរការគ្រប់គ្រងយុទ្ធសាស្ត្រមានលក្ខណៈឌីណាមិចក៏ដោយ។ ដោយសារតែហេតុផលនេះ ផែនការនេះនឹងត្រូវតែត្រួតពិនិត្យឡើងវិញក្នុងរយៈពេល ៥ ឆ្នាំ និងកែប្រែបើចាំបាច់។ ដូចគ្នានេះ គោលបំណងមួយចំនួនអាចត្រូវបានផ្លាស់ប្តូរ និងយុទ្ធសាស្ត្រមួយចំនួនអាចត្រូវបានកែប្រែរវាងការសរសេរឡើងវិញនៃផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ។

ផែនការ

ផែនការនេះពាក់ព័ន្ធនឹងការលាយបញ្ចូល និងសមតុល្យនៃផលិតផល និងសេវាកម្ម និងការបង្កើត និងចែកចាយធនធានសម្រាប់ការិយាល័យទាំងអស់នៃ NIS។ ជាកត្តាសំខាន់បំផុត វាបញ្ជាក់ស៊ុមផ្នែកកំពូល ដែលក្នុងនោះកម្មវិធីការងារមុខមួយរយៈ ៥ ឆ្នាំរបស់ NIS ត្រូវបានត្រួតពិនិត្យរៀងរាល់ឆ្នាំ ហើយក្នុងបរិបទនេះ NIS ស្វែងរកការជួយថវិកាផ្ទៃក្នុងពីអំណោយករ និងរដ្ឋាភិបាល និងធានាថាធនធានត្រូវបានប្រើប្រាស់យ៉ាងមានប្រសិទ្ធភាព និងមានប្រសិទ្ធភាព។

ជាពិសេស

បន្ថែមពីនេះ ផែនការនេះជួយឲ្យមានការរៀបចំផែនការថ្នាក់ជាយន្តការនៅកម្រិតនាយកដ្ឋាន និងការិយាល័យ។ សម្រាប់ករណី NIS យើងអនុវត្ត ការគ្រប់គ្រងយុទ្ធសាស្ត្រកម្មវិធី ដែលពាក់ព័ន្ធនឹងផលិតផលជាក់លាក់ ឬក្រុមផលិតផលមួយចំនួន (ដូចជា ស្ថិតិសេដ្ឋកិច្ច) និងសេវាកម្មដែលផ្តល់ដោយឬនៅក្នុង NIS (ដូចជា បច្ចេកវិទ្យាព័ត៌មាន និងគ្រប់គ្រងទិន្នន័យ)។ ផែនការតូចៗទាំងនេះត្រូវបានត្រួតពិនិត្យរៀងរាល់ឆ្នាំនៅក្នុងបរិបទនៃកម្មវិធីការងារមុខមួយរយៈ ៥ ឆ្នាំ ហើយវាដោយសារ ផែនការយុទ្ធសាស្ត្រ មានឥទ្ធិពលខ្លាំង និងវាក៏មានឥទ្ធិពលខ្លាំងចំពោះកម្មវិធីការងារមុខមួយរយៈ ៥ ឆ្នាំផងដែរ។

យុទ្ធសាស្ត្រនេះ

ដំណើរការគ្រប់គ្រងយុទ្ធសាស្ត្រនេះផ្តល់នូវយុទ្ធសាស្ត្រផ្លាស់ប្តូរឥតឈប់ឈរ ដែលជំរុញឲ្យ NIS ដើរទៅរកទិសដៅដែលបានកំណត់ដោយគោលបំណងក្នុងផែនការ។ យុទ្ធសាស្ត្រមួយចំនួនក្នុងផែនការប្រហែលជាមិនត្រូវបានសម្រេចទាំងស្រុងនោះទេ ផ្ទុយទៅវិញ យុទ្ធសាស្ត្រថ្មីៗនឹងលេចឡើងពីទូទាំងអង្គភាព ហើយនឹងត្រូវបានអនុវត្ត។ ភាពជោគជ័យនៃដំណើរការនេះ អាស្រ័យលើកម្រិតដែលបុគ្គលិកទាំងអស់បានយល់ដឹង ទទួលយក និងអនុវត្តតាមទិសដៅទាំងនេះបានល្អប្រសើរ។

១.១ ការប្តេជ្ញាចិត្តរួមគ្នានៅថ្នាក់រាជរដ្ឋាភិបាល ថ្នាក់ខេត្ត-ក្រុង និងថ្នាក់ឃុំ-សង្កាត់ ចំពោះគំនិតនៃប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិមួយដែលអាចផ្តល់នូវស្ថិតិផ្លូវការដែលអ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យសំខាន់ៗត្រូវការ ដោយមិនគិតពីប្រភពទិន្នន័យនោះ តាមរយៈ៖
– ការបង្កើត និងការធានាឲ្យគណៈកម្មាធិការសម្របសម្រួលកិច្ចការស្ថិតិ ដំណើរការដោយជោគជ័យ។
– ការបង្កើត និងការលើកកម្ពស់កិច្ចព្រមព្រៀង និងការសម្របសម្រួល ដែលកំណត់យ៉ាងច្បាស់អំពីកាតព្វកិច្ចរបស់ក្រសួង និងស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាលក្នុងការគ្រប់គ្រង និងការផ្សព្វផ្សាយស្ថិតិផ្លូវការពីប្រភពរដ្ឋបាលរបស់ពួកគេសម្រាប់វិស័យស្ថិតិនីមួយៗ។
– ការយល់ព្រមលើផែនការអភិវឌ្ឍន៍ព័ត៌មានថ្នាក់ជាតិ ដែលកំណត់សកម្មភាពជាក់លាក់ដែលអាចនាំទៅរកការបង្កើនលទ្ធភាពនៃការទទួលបានស្ថិតិផ្លូវការទាំងអស់ និងតួនាទី ក៏ដូចជាការទទួលខុសត្រូវរបស់តួអង្គសំខាន់ៗ។
– ការកសាងភាពជាដៃគូប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាពជាមួយតួអង្គទាំងនេះ ដោយការលើកកម្ពស់ និងការគាំទ្រដល់ការអនុវត្តការងារស្ថិតិ និងការគ្រប់គ្រងទិន្នន័យល្អ។
១.២ ភាពជាអ្នកដឹកនាំសកម្មក្នុងការបង្កើតស្តង់ដារស្ថិតិ និងការផ្សព្វផ្សាយថ្នាក់ជាតិ ដោយធ្វើការពិគ្រោះយោបល់ជាមួយអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យ និងអ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ។
១.៣ ការប្រើប្រាស់ឲ្យបានប្រសើរឡើងនូវប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល និងប្រតិបត្តិការទាំងរបស់រដ្ឋាភិបាល និងឯកជន សម្រាប់គោលបំណងនៃប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ តាមរយៈ៖
– ការប្រើប្រាស់សក្តានុពលនៃប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាលរបស់រដ្ឋាភិបាល ដូចជាគយ ពន្ធដារ ការអនុម័តការវិនិយោគ និងប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាលផ្សេងទៀត ដើម្បីផ្តល់ស្ថិតិផ្លូវការដែលមានប្រសិទ្ធភាពចំណាយ។
– ការបង្កើតវិធីសាស្ត្រសម្រាប់ប្រើប្រាស់បណ្តុំទិន្នន័យដ៏ធំ ប៉ុន្តែមិនពេញលេញ ដែលមានតាមរយៈការកាន់កាប់ទិន្នន័យរដ្ឋបាល និងទិន្នន័យប្រតិបត្តិការ សម្រាប់គោលបំណងស្ថិតិ។
– ការបង្កើនលទ្ធភាពនៃការទទួលបានទិន្នន័យក្រៅ NIS នៅក្នុងឯកសារផ្សព្វផ្សាយ NIS និងផលិតផលផ្សេងៗទៀត។

២.១ កម្មវិធីការងារ NIS ដែលនៅតែមានភាពសមស្របទៅនឹងបញ្ហាបច្ចុប្បន្ន និងបញ្ហាដែលកំពុងលេចឡើង តាមរយៈ៖
– ការបង្កើត និងការធានាឲ្យក្រុមប្រឹក្សាប្រឹក្សាយោបល់ស្ថិតិ ដំណើរការដោយជោគជ័យ។
– ការបង្កើត និងការរក្សាការយល់ដឹងច្បាស់លាស់អំពីតម្រូវការស្ថិតិរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
– ការពិភាក្សាអំពីកម្មវិធីការងារ NIS ជាមួយក្រុមប្រឹក្សាប្រឹក្សាយោបល់ស្ថិតិ និងក្រុមអ្នកប្រើប្រាស់ផ្សេងៗទៀតដែលផ្តោតលើបញ្ហាជាក់លាក់។
– ការពិនិត្យមើលកម្មវិធីការងារ NIS និងអាទិភាពពាក់ព័ន្ធរបស់វាជាប្រចាំ ដើម្បីធានាថា សកម្មភាពស្ថិតិដែលមានអាទិភាពខ្ពស់ទាំងអស់ត្រូវបានដាក់បញ្ចូល។
– ការចូលរួមជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ ក្នុងការផ្លាស់ប្តូរគោលគំនិត និងវិធីសាស្ត្រសំខាន់ៗចំពោះស្ថិតិនៃ NIS។
– ភាពឆ្លើយតបចំពោះការរិះគន់ដែលមានហេតុផលនៃស្ថិតិនៃ NIS។

២.២ ការបង្កើតគោលបំណងច្បាស់លាស់សម្រាប់៖
– គុណភាពទិន្នន័យ និងការធានាគុណភាពនៃការសម្របសម្រួល ការប្រមូល ការកែច្នៃ ការចងក្រង ការវិភាគ និងការផ្សព្វផ្សាយទិន្នន័យរបស់ NIS។
– ការផ្តល់សេវាកម្មអតិថិជន ផលិតផលស្ថិតិ និងឯកសារផ្សព្វផ្សាយទាន់ពេលវេលា និងមានប្រសិទ្ធភាពចំណាយ។
– ការបង្កើនភាពស៊ីសង្វាក់គ្នា និងភាពអាចប្រៀបធៀបគ្នានៃទិន្នន័យនៅទូទាំង NIS និងអង្គភាពស្ថិតិផ្សេងទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល។

២.៣ ការពង្រឹងសមត្ថភាពវិភាគ និងស្រាវជ្រាវរបស់បុគ្គលិក NIS ដូច្នេះ៖
– សូចនាករ និងរង្វាស់សេដ្ឋកិច្ច បរិស្ថាន និងសង្គមថ្មីៗ អាចត្រូវបានបង្កើតឡើងពីទិន្នន័យដែលមានស្រាប់ បន្ថែមតម្លៃដល់ទិន្នន័យដែល NIS ប្រមូលបាន និងកែលម្អគុណភាពស្ថិតិផ្លូវការ។
– កម្មវិធីបច្ចេកវិទ្យា និងវិធីសាស្ត្រស្ថិតិថ្មីៗ អាចត្រូវបានបង្កើត និងអនុវត្ត ដើម្បីបង្កើនភាពទាន់ពេលវេលា និងគុណភាពទិន្នន័យ។

៣.១ ការផ្តល់សេវាព័ត៌មានស្ថិតិដែលមានគុណភាព តាមរយៈ៖
– ការផ្តល់ជូននូវផលិតផល និងសេវាស្ថិតិដែលមានគុណភាពខ្ពស់ជាច្រើនប្រភេទ ដែលបំពេញតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់។
– ការធានាថា មូលដ្ឋានទិន្នន័យ NIS បញ្ជីឈ្មោះប្រភពស្ថិតិ និងគេហទំព័រ NIS គាំទ្រដល់សេវាព័ត៌មានស្ថិតិរបស់យើង។
– ការកែលម្អការយល់ដឹងរបស់បុគ្គលិកអំពីរបៀបដែលស្ថិតិផ្លូវការត្រូវបានប្រើប្រាស់ ការយល់ឃើញ និងតម្រូវការរបស់អ្នកប្រើប្រាស់ និងការដោះស្រាយចំណុចខ្វះខាតសំខាន់ៗបំផុត។

៣.២ ការពង្រីកការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ តាមរយៈ៖
– ការបណ្តុះបណ្តាលបុគ្គលិកអំពីស្ថិតិ ផលិតផល និងសេវាកម្ម ដើម្បីបំពាក់ឲ្យពួកគេបានល្អប្រសើរ ក្នុងការពិភាក្សាជាមួយអ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ NIS។
– ការធានាថាគោលនយោបាយនៃការផ្សព្វផ្សាយ តម្លៃ និងការកែសម្រួលរបស់យើង ត្រូវបានអនុវត្តជាប់លាប់ និងត្រូវបានយល់ដោយអ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ NIS។
– ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹង និងលទ្ធភាពនៃការទទួលបានស្ថិតិ NIS និងស្ថិតិផ្លូវការដែលមិនមែនជា NIS ដែលពាក់ព័ន្ធ។
– ការផ្សព្វផ្សាយយ៉ាងសកម្មនូវរបាយការណ៍ និងសេវាកម្មចេញថ្មីៗ ទៅកាន់ទស្សនិកជនគោលដៅដែលពាក់ព័ន្ធ។

៣.៣ ការផ្តល់ព័ត៌មានឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់ស្ថិតិ NIS បានកាន់តែប្រសើរ តាមរយៈ៖
– ការពន្យល់ពីគុណភាពនៃស្ថិតិ NIS និងលក្ខណៈផ្សេងទៀតនៃទិន្នន័យដែលបានផ្សព្វផ្សាយ ដូច្នេះអ្នកប្រើប្រាស់អាចធ្វើការប្រើប្រាស់ស្ថិតិទាំងនេះបានប្រកបដោយព័ត៌មាន និងសមស្រប។
– ការបោះពុម្ពផ្សាយឯកសារស្តីពីគោលគំនិត ប្រភព និងវិធីសាស្ត្រ ដើម្បីឲ្យអ្នកប្រើប្រាស់អាចយល់ពីមូលដ្ឋាននៃស្ថិតិ NIS។
– ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ដើម្បីលើកកម្ពស់ការយល់ដឹង និងការយល់ច្បាស់អំពីស្ថិតិ NIS។

៤.១ ការបង្កើនលទ្ធភាពនៃការទទួលបានទិន្នន័យស្ថិតិដែលអាចប្រៀបធៀបជាមួយប្រទេសដទៃ តាមរយៈការចូលរួមក្នុងការអភិវឌ្ឍ និងការអនុវត្តស្តង់ដារស្ថិតិអន្តរជាតិ និងតំបន់ ដែលមានសារៈសំខាន់សម្រាប់ NIS។
៤.២ ការលើកទឹកចិត្តដល់កិច្ចសហប្រតិបត្តិការ និងការអភិវឌ្ឍស្ថិតិក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍ តាមរយៈការចូលរួមយ៉ាងសកម្មក្នុងសន្និសីទ ការអភិវឌ្ឍ និងសិក្ខាសាលាស្ថិតិថ្នាក់តំបន់។
៤.៣ ការកែលម្អភាពញឹកញាប់ ភាពទាន់ពេលវេលា និងគុណភាពនៃស្ថិតិ NIS ដែលមានស្រាប់ ព្រមទាំងការប្រមូល ការចងក្រង និងការផ្សព្វផ្សាយស្ថិតិផ្លូវការថ្មីៗ ដើម្បីបំពេញកាតព្វកិច្ចរបស់យើងក្នុងនាមជាប្រទេសសមាជិកនៃសមាគមប្រជាជាតិអាស៊ីអាគ្នេយ៍ (អាស៊ាន) និងស្តង់ដារទូទៅនៃការផ្សព្វផ្សាយទិន្នន័យ (GDDS)។

៥.១ ក្រុមបុគ្គលិកដែលមានជំនាញ និងមានការលើកទឹកចិត្តខ្ពស់ ដែលនឹងដឹកនាំ NIS ទៅអនាគត តាមរយៈ៖
– ការបង្កើត និងការប្រើប្រាស់គម្រោងគ្រប់គ្រងសមិទ្ធផល ដែលលើកទឹកចិត្ត ទទួលស្គាល់ និងផ្តល់រង្វាន់ចំពោះសមិទ្ធផល ការច្នៃប្រឌិត ភាពអាចសម្របខ្លួនបាន និងការធ្វើការជាក្រុម។
– ការបង្កើត និងការប្រើប្រាស់វិធីសាស្រ្តប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព ចំពោះការបណ្តុះបណ្តាល និងការអភិវឌ្ឍជំនាញ ការជ្រើសរើស និងការអនុវត្តការងារ ដែលអាចផ្តល់លទ្ធផលត្រឹមត្រូវ និងផ្តល់តម្លៃដល់ភាពចម្រុះ។
– ការកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងការលើកកម្ពស់ការអភិវឌ្ឍអ្នកដែលនឹងផ្តល់ភាពជាអ្នកដឹកនាំនៅក្នុង NIS នៅពេលអនាគត។
៥.២ ការអភិវឌ្ឍ និងការប្រើប្រាស់លទ្ធភាពទទួលបានចំណេះដឹង និងបរិស្ថានបច្ចេកវិទ្យាទំនើបរបស់បុគ្គលិក តាមរយៈ៖
– ការកែលម្អវិធីសាស្ត្រនៃការចាប់យក ចែករំលែក រៀបចំ និងការទទួលបានចំណេះដឹង និងជំនាញ។
– ការអនុវត្ត និងការទាញយកប្រយោជន៍ពីបច្ចេកវិទ្យាកុំព្យូទ័រ អ៊ីនធឺណិត និងបច្ចេកវិទ្យាបណ្ដាញ ជាកត្តាជំរុញដល់ការច្នៃប្រឌិត ផលិតភាព និងការអនុវត្តការងារខ្ពស់។
៥.៣ ការកែលម្អ NIS និងសមិទ្ធផលបុគ្គលិក តាមរយៈ៖
– ការអភិវឌ្ឍសមត្ថភាពភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការគ្រប់គ្រងគម្រោងរបស់បុគ្គលិក និងការលើកកម្ពស់ការប្រើប្រាស់យ៉ាងទូលំទូលាយនូវភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការអនុវត្តការគ្រប់គ្រងគម្រោងល្អ។
– ការធ្វើការត្រួតពិនិត្យជាប្រចាំនូវសកម្មភាពស្ថិតិនៃ NIS និងការប្រៀបធៀបសមិទ្ធផលរបស់ NIS ធៀបទៅនឹងទីភ្នាក់ងារស្ថិតិឈានមុខគេនៅក្នុងតំបន់អាស៊ីអាគ្នេយ៍។
– ការបង្កើតសូចនាករនៃសមិទ្ធផល NIS នៅក្នុងវិស័យសំខាន់ៗ និងការត្រួតពិនិត្យលទ្ធផលជាប្រចាំ។
– ការធានាថាការកែលម្អផលិតភាពត្រូវបានចាប់យក ដើម្បីឲ្យ NIS អាចពង្រីកសេវាកម្មរបស់ខ្លួន។
៥.៤ ការធ្វើការសហការជាមួយអង្គភាពស្ថិតិរាជរដ្ឋាភិបាលផ្សេងទៀត និងទីភ្នាក់ងារ និងស្ថាប័នស្ថិតិថ្នាក់ជាតិ ជាពិសេសក្នុងការចែករំលែកការអភិវឌ្ឍប្រកបដោយការច្នៃប្រឌិត។
៥.៥ ការទទួលយកសំណូមពររបស់អ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យសំខាន់ៗ ដើម្បីជួយកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងបង្កើតនូវការច្នៃប្រឌិតសំខាន់ៗនៅក្នុងផលិតផល និងសេវាកម្មដែល NIS ផ្តល់ជូន។

៦.១ ការរក្សាទំនាក់ទំនងល្អជាមួយអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យ តាមរយៈ៖
– ការពន្យល់ទៅកាន់អ្នកផ្តល់ទិន្នន័យអំពីតម្លៃនៃព័ត៌មានដែល NIS ទទួលបានពីប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល និងប្រមូលដោយផ្ទាល់ពីអ្នកឆ្លើយតប សម្រាប់គ្រប់កម្រិតរដ្ឋាភិបាល និងសហគមន៍ទាំងមូល។
– ការធានាថាបុគ្គលិក NIS ទាំងអស់ដែលទាក់ទងជាមួយអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យមានការបណ្តុះបណ្តាលសមស្រប និងប្រព្រឹត្តទៅតាមលក្ខណៈវិជ្ជាជីវៈ។
៦.២ ការអភិវឌ្ឍ និងការរក្សាកិត្តិយសល្អក្នុងការរក្សាការសម្ងាត់នៃទិន្នន័យដែលផ្តល់ដោយអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យ NIS តាមរយៈ៖
– ការធានាបរិស្ថានបច្ចេកទេស និងរូបវន្តដែលមានសុវត្ថិភាព សម្រាប់ការចាប់យក និងកែច្នៃទិន្នន័យពីអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យ។
– ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងក្នុងចំណោមបុគ្គលិក អំពីសារៈសំខាន់នៃការរក្សាការសម្ងាត់ទិន្នន័យ។
៦.៣ ការគ្រប់គ្រងបន្ទុកនៃការរាយការណ៍នៃជំរឿន និងការអង្កេតរបស់ NIS ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព តាមរយៈ៖
– ការសាកល្បងទម្រង់នៃការប្រមូល និងវិធីសាស្ត្រប្រមូលជានិច្ច។
– ការធានាថាទិន្នន័យដែលត្រូវការអាចរកបានក្នុងតម្លៃសមរម្យសម្រាប់អ្នកផ្តល់ទិន្នន័យរបស់យើង។
– ការកំណត់អត្តសញ្ញាណ និងការទទួលបានប្រភពទិន្នន័យជំនួសប្រសិនបើមាន ជាពិសេសដោយការប្រើប្រាស់ទិន្នន័យរដ្ឋបាល។
– ការបង្កើត និងការប្រើប្រាស់ការរចនាការអង្កេតដែលមានប្រសិទ្ធភាព ដើម្បីកាត់បន្ថយបន្ទុកនៃការរាយការណ៍លើអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យរបស់យើង។
ការបង្កើត និងការប្រើប្រាស់មជ្ឈមណ្ឌលសម្របសម្រួលស្ថិតិដែលបានស្នើឡើង ដើម្បីបញ្ឈប់សកម្មភាពប្រមូលស្ថិតិដែលមិនគួរឱ្យចង់បាន ឬមិនចាំបាច់ដោយ NIS និងអង្គភាពស្ថិតិរដ្ឋាភិបាលផ្សេងទៀត។
៦.៤ ការគិតគូរយ៉ាងពេញលេញអំពីថ្លៃដើមនៃការទាមទារស្ថិតិលើអ្នកផ្តល់ទិន្នន័យរបស់យើង តាមរយៈ៖
– ការវាស់វែង និងការរាយការណ៍អំពីបន្ទុកដែលដាក់លើអាជីវកម្ម ទីភ្នាក់ងាររដ្ឋាភិបាល បុគ្គល និងគ្រួសារ។
– ការចាត់វិធានការដើម្បីកាត់បន្ថយថ្លៃដើមសម្រាប់អ្នកផ្តល់ទិន្នន័យ ក្នុងការសម្រេចចិត្តប្រមូលទិន្នន័យ និងការរចនាការប្រមូល។

៧.១ ការកែលម្អសមិទ្ធផល និងភាពជឿទុកចិត្តរបស់ NIS តាមរយៈភាពជាអ្នកដឹកនាំ និងការគ្រប់គ្រងប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងការធានាថាការងារ និងលទ្ធផលរបស់ NIS មានសុចរិតភាពខ្ពស់។
៧.២ ការធានាថា NIS មាននីតិវិធីសមស្របសម្រាប់ការពារសន្តិសុខនៃការបោះពុម្ពផ្សាយក្រោមបទបញ្ជាហាមឃាត់។
៧.៣ ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពីសមិទ្ធផល បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យរបស់ NIS តាមរយៈ៖
– ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ ដើម្បីលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពី NIS និងសមិទ្ធផលរបស់ខ្លួន។
– ការធានាថារដ្ឋលេខាធិការទទួលបន្ទុកកិច្ចការស្ថិតិ រដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងផែនការ និងរដ្ឋមន្ត្រីពាក់ព័ន្ធផ្សេងទៀត ទទួលបានព័ត៌មានសង្ខេបច្បាស់លាស់អំពីសមិទ្ធផល NIS និងបញ្ហាដែលទាក់ទងនឹង NIS។
– ការផ្តល់សេវាប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងឆ្លើយតបលើលិខិតឆ្លើយឆ្លងរបស់រដ្ឋមន្ត្រី និងសំណើសុំពីសមាជិកសភា។
– ការរៀបចំឲ្យបុគ្គលិក NIS អាចទាក់ទងជាមួយប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយ និងការធានាថាពួកគេមានការបណ្តុះបណ្តាលចាំបាច់។
– ការកសាង និងការរក្សាទំនាក់ទំនងការងារជិតស្និទ្ធ និងសហការគ្នាជាមួយថ្នាក់ដឹកនាំជាន់ខ្ពស់នៃក្រសួង និងស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាលផ្សេងទៀត។
– ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងអំពីសមិទ្ធផល បេសកកម្ម និងចក្ខុវិស័យរបស់ NIS តាមរយៈការចូលរួមយ៉ាងសកម្មនៅក្នុងវេទិកាខាងក្រៅ។
– ការបំពាក់សមត្ថភាព និងការលើកទឹកចិត្តដល់បុគ្គលិកឲ្យពន្យល់អំពីតួនាទី និងសមិទ្ធផលរបស់ NIS ដល់សហគមន៍កម្ពុជា និងអន្តរជាតិទាំងមូល។

អំពី NIS