ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ (NSS)
ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិនៅកម្ពុជា មានការបែងចែកអំណាចខ្ពស់។ ស្ថាប័នមួយនៅចំណុចកណ្តាលក្នុងប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិគឺ គណៈស្ថិតិជាតិនៅក្រសួងផែនការ។ យោងតាមច្បាប់ស្ថិតិ គណៈស្ថិតិជាតិគឺជាស្ថាប័នស្ថិតិជាតិផ្លូវការរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដែលមានកាតព្វកិច្ចក្នុងការបង្កើត ដឹកនាំ និងសម្របសម្រួលប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិបញ្ចូលគ្នា ដែលគ្របដណ្តប់លើស្ថិតិផ្លូវការទាំងអស់ និងឯកតាស្ថិតិដែលបានកំណត់នៅក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័នរដ្ឋ។ លើសពីគណៈស្ថិតិជាតិ ក្រសួងនីមួយៗ និងស្ថាប័នរដ្ឋផ្សេងទៀត មានឯកតាស្ថិតិខ្លួនឯងដែលទទួលខុសត្រូវក្នុងការផលិតស្ថិតិ។ ក្រសួងនានា និងស្ថាប័នផ្សេងៗ ប្រមូល និងផលិតស្ថិតិជាផ្នែកនៃការងាររបស់ពួកគេ។ ប្រព័ន្ធនេះរួមមាន គណៈស្ថិតិជាតិ និងក្រសួងចំនួន ២៧ ស្ថាប័នរដ្ឋ និងធនាគារជាតិកម្ពុជា ដែលទាំងអស់ជាអ្នកផលិតស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់។
ច្បាប់ស្ថិតិកំណត់វិធានការទាំងអស់ដែលទាក់ទងនឹងការប្រមូល ដំណើរការ សម្រង់ វិភាគ ចេញផ្សាយ និងផ្សព្វផ្សាយទិន្នន័យស្ថិតិ និងប្រព័ន្ធនេះទាក់ទងទៅគ្រប់ដែនអាណាចក្រ។ អំឡុងក្រោមច្បាប់នេះ មានរេស្ក្រីបពីរដែលកំណត់ការងារសម្រាប់ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ គឺ រេស្ក្រីបអំពីអង្គភាព និងមុខងារនៃប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ និងរេស្ក្រីបអំពីស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់។
យោងតាមរេស្ក្រីបអំពីអង្គភាព និងមុខងារនៃប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ គណៈប្រឹក្សាស្ថិតិ និងក្រុមប្រឹក្សាសម្របសម្រួលស្ថិតិ ត្រូវបានបង្កើតឡើងនៅខែមករា ឆ្នាំ ២០០៧ ដើម្បីជួយគណៈស្ថិតិជាតិសម្របសម្រួលផ្នែកបច្ចេកទេសនៃស្ថិតិផ្លូវការ។
រេស្ក្រីបអំពីស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់ កំណត់ថាអ្នករាយការណ៍ស្ថិតិណាដែលឯកតាស្ថិតិគួរទទួលខុសត្រូវ និងកាតព្វកិច្ចអ្វីដែលគណៈស្ថិតិជាតិ និងឯកតាស្ថិតិមាន, ឧទាហរណ៍ថា ទិន្នន័យទាំងអស់ដែលបានប្រមូលត្រូវតែចុះបញ្ជីនៅក្នុងគណៈស្ថិតិជាតិ ហើយព័ត៌មាន និងទិន្នន័យស្ថិតិទាំងអស់ដែលផលិតត្រូវតែដាក់ស្នើទៅគណៈស្ថិតិជាតិ។ ការរាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំសម្រាប់ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិត្រូវធ្វើដោយគណៈស្ថិតិជាតិទៅក្រុមរដ្ឋមន្ត្រី។ ការរាយការណ៍ប្រចាំឆ្នាំដំបូងបានធ្វើសម្រាប់ឆ្នាំ ២០១០ នៅខែសីហា ឆ្នាំ ២០១១។