Title | Categories | Update Date | Download |
---|---|---|---|
Sub-Decree on the Designated Official Statistics 1 file(s) download |
Legislation | ខែកញ្ញា 18, 2025 | Download |
Statistics Law English 1 file(s) download |
Legislation | ខែកញ្ញា 18, 2025 | Download |
Statistics Law Khmer 1 file(s) download |
Legislation | ខែកញ្ញា 18, 2025 | Download |
មាត្រា ១
ច្បាប់នេះគ្រប់គ្រងលើកិច្ចការទាំងឡាយដែលពាក់ព័ន្ធនឹងការប្រមូល ការកែច្នៃ ការចងក្រង ការវិភាគ ការផ្សព្វផ្សាយ និងការចែកចាយទិន្នន័យស្ថិតិ ហើយត្រូវអនុវត្តនៅទូទាំងព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជា។
មាត្រា ២
ពាក្យបច្ចេកទេសដែលត្រូវបានប្រើនៅក្នុងច្បាប់នេះ ត្រូវមានអត្ថន័យដូចតទៅ៖
«ស្ថិតិ» គឺជាទិន្នន័យដែលទទួលបានពីការប្រមូល ការកែច្នៃ ការចងក្រង ការវិភាគ ការផ្សព្វផ្សាយ និងការចែកចាយលទ្ធផល ដែលបានពីអ្នកផ្តល់ព័ត៌មានតាមរយៈការប្រមូលស្ថិតិ ឬពីប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល។
«ប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ» គឺជាទិន្នន័យស្ថិតិរួមកម្រិតជាតិ និងមូលដ្ឋាន និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធ រួមមានទាំងទិន្នន័យស្ថិតិផ្លូវការ និងកម្មវិធីស្ថិតិជាតិទាំងអស់ អង្គការស្ថិតិ និងអង្គភាពស្ថិតិនៅក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ក៏ដូចជាមន្ត្រីស្ថិតិ និងហេដ្ឋារចនាសម្ព័ន្ធដទៃទៀតរបស់ខ្លួន។
«ស្ថិតិមូលដ្ឋាន» គឺជាស្ថិតិផ្លូវការផ្នែកសេដ្ឋកិច្ច បរិស្ថាន និងសង្គម-ប្រជាសាស្ត្រ ដែលមានលក្ខណៈឆ្លងវិស័យ កម្រិតជាតិ និងក្រោមជាតិ ដែលរាជរដ្ឋាភិបាលត្រូវការសម្រាប់ការរៀបចំ និងការវាយតម្លៃគោលនយោបាយ និងកម្មវិធី ក៏ដូចជាសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ដោយសហគមន៍កម្ពុជា និងអន្តរជាតិដ៏ទូលំទូលាយ។
«ស្ថិតិវិស័យ» គឺជាស្ថិតិដែលប្រមូលដោយក្រសួង ឬស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលសម្រាប់តម្រូវការផ្ទៃក្នុង និងគោលបំណងរាយការណ៍របស់ខ្លួន។
«ជំរឿន» គឺជាការប្រមូលទិន្នន័យស្ថិតិស្តីពីបុគ្គល គ្រួសារ គ្រឹះស្ថាន ឬអង្គភាពស្ថាប័នដទៃទៀត ដែលគ្រប់អង្គភាពទាំងអស់នៅក្នុងប្រជាសាស្ត្រត្រូវបានរាប់។
«ការអង្កេត» គឺជាការប្រមូលទិន្នន័យស្ថិតិបែបវិទ្យាសាស្ត្រស្តីពីបុគ្គល គ្រួសារ គ្រឹះស្ថាន ឬអង្គភាពស្ថាប័នដទៃទៀត ដែលមានតែសំណាកអង្គភាពប៉ុណ្ណោះនៅក្នុងប្រជាសាស្ត្រត្រូវបានរាប់។
«មន្ត្រីស្ថិតិ» គឺជាបុគ្គលិករបស់រាជរដ្ឋាភិបាលដែលមានសិទ្ធិអំណាចក្នុងការបំពេញសកម្មភាពស្ថិតិផ្លូវការ។
«អ្នកផ្តល់ព័ត៌មាន» គឺជាបុគ្គល គ្រួសារ ក្រុមហ៊ុន គ្រឹះស្ថាន ស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាល ឬមិនមែនរដ្ឋាភិបាល ឬអង្គការដទៃទៀត ដែលត្រូវបានជ្រើសរើសក្នុងជំរឿន ឬការអង្កេត។
ទិន្នន័យ គឺជាព័ត៌មាននៅក្នុងទម្រង់ជាលេខ។
«ស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់» គឺជាស្ថិតិដែលផលិតដោយអង្គការរដ្ឋាភិបាលដែលត្រូវបានកំណត់ដោយរាជរដ្ឋាភិបាល ដើម្បីបំពេញតម្រូវការព័ត៌មានស្ថិតិរបស់អ្នកតាក់តែងគោលនយោបាយក្នុងការរៀបចំ និងវាយតម្លៃគោលនយោបាយ និងកម្មវិធីសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមក្នុងការដោះស្រាយការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច-សង្គម និងសុខុមាលភាពរបស់ជាតិ ក៏ដូចជាតម្រូវការរបស់អ្នកធ្វើសេចក្តីសម្រេច និងអ្នកស្រាវជ្រាវនៅក្នុងសហគមន៍កម្ពុជា និងអន្តរជាតិដ៏ទូលំទូលាយ។
មាត្រា ៣ ការអភិវឌ្ឍស្ថិតិ ត្រូវផ្អែកលើគោលការណ៍នៃភាពត្រឹមត្រូវ ឯករាជ្យភាព ភាពមិនលំអៀង ភាពគួរទុកចិត្ត សារៈសំខាន់ និងទាន់ពេលវេលា។
មាត្រា ៤ សកម្មភាពស្ថិតិ ត្រូវបានដឹកនាំដោយគោលបំណងដូចខាងក្រោម៖
ការគាំទ្រតម្រូវការទិន្នន័យស្ថិតិរបស់អ្នកតាក់តែងគោលនយោបាយរាជរដ្ឋាភិបាលក្នុងការរៀបចំ និងវាយតម្លៃគោលនយោបាយ និងកម្មវិធីសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គម ក្នុងការដោះស្រាយការអភិវឌ្ឍសេដ្ឋកិច្ច-សង្គម និងសុខុមាលភាពរបស់ជាតិ ក៏ដូចជាតម្រូវការរបស់អ្នកធ្វើសេចក្តីសម្រេច និងអ្នកស្រាវជ្រាវនៅក្នុងសហគមន៍កម្ពុជា និងអន្តរជាតិដ៏ទូលំទូលាយ។
ការសម្របសម្រួលដល់ការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ ប្រកបដោយប្រសិទ្ធភាព និងប្រសិទ្ធិភាព។
ការលើកកម្ពស់ការយល់ដឹងជាសាធារណៈអំពីសារៈសំខាន់នៃតួនាទី និងមុខងាររបស់ស្ថិតិក្នុងកម្មវិធីអភិវឌ្ឍន៍ជាតិ។
ការលើកទឹកចិត្តដល់ការអភិវឌ្ឍវិធីសាស្ត្រ និងបច្ចេកវិទ្យាក្នុងសកម្មភាពស្ថិតិ។
មាត្រា ៥ ទិន្នន័យស្ថិតិ ត្រូវបានប្រមូលដោយ៖
ក. ការធ្វើជំរឿន។ ខ. ការធ្វើការអង្កេត (Surveys)។ គ. ការចូលទៅកាន់ប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាលរបស់រដ្ឋាភិបាល និងមិនមែនរដ្ឋាភិបាល។
មាត្រា ៦ ជំរឿនដូចមានចែងក្នុងមាត្រា ៥ (ក) ត្រូវធ្វើឡើងយ៉ាងតិចម្តងក្នុងរយៈពេលដប់ (១០) ឆ្នាំ។ ជំរឿនមានបី (៣) ប្រភេទ៖
ក. ជំរឿនប្រជាជន។ ខ. ជំរឿនកសិកម្ម។ គ. ជំរឿនគ្រឹះស្ថាន។
ជំរឿនទាំងនេះ ត្រូវធ្វើឡើងដោយវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ សហការជាមួយស្ថាប័នពាក់ព័ន្ធ។
មាត្រា ៧ រាជរដ្ឋាភិបាលត្រូវចេញអនុក្រឹត្យកំណត់កាលបរិច្ឆេទនៃការធ្វើជំរឿនទាំងបីប្រភេទនីមួយៗនៅក្នុងរយៈពេលដប់ឆ្នាំ ហើយអាចផ្លាស់ប្ដូរកាលបរិច្ឆេទទាំងនោះនៅពេលដែលយល់ឃើញថាមានការចាំបាច់។
មាត្រា ៨ ការអង្កេតអន្តរជំរឿន ត្រូវធ្វើឡើងនៅចន្លោះជំរឿននីមួយៗ ដើម្បីសម្រួលដល់ការធ្វើបច្ចុប្បន្នភាពប្រចាំឆ្នាំនៃទិន្នន័យគោលរបស់ជំរឿន ក្នុងគោលបំណងចងក្រងស្ថិតិសេដ្ឋកិច្ច និងសង្គមដែលត្រឹមត្រូវ និងគួរទុកចិត្ត ដើម្បីបំពេញតាមតម្រូវការរបស់អ្នកតាក់តែងគោលនយោបាយរដ្ឋាភិបាល និងអ្នកប្រើប្រាស់ផ្សេងទៀត។
មាត្រា ៩ ការអង្កេតតាមសំណាក (Sample Surveys) ដូចមានចែងក្នុងមាត្រា ៥ (ខ) អាចត្រូវបានធ្វើឡើងតាមកាលកំណត់ ដើម្បីផលិតស្ថិតិជាតិមូលដ្ឋានដែលត្រឹមត្រូវ និងគួរទុកចិត្ត ក៏ដូចជាធ្វើឡើងតាមករណីចាំបាច់ (ad hoc basis) ដើម្បីដោះស្រាយរាល់តម្រូវការទិន្នន័យស្ថិតិបន្ទាន់របស់រាជរដ្ឋាភិបាល។ ក្នុងគោលបំណងនៃការធ្វើការអង្កេតសេដ្ឋកិច្ច វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ នឹងបង្កើតបញ្ជីឈ្មោះអាជីវកម្ម ឬក្របខ័ណ្ឌប្រជាសាស្ត្រ ដែលត្រូវបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងរក្សាទុកជារៀងរាល់ឆ្នាំ។
មាត្រា ១០ ស្ថិតិដែលផលិតចេញពីប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល ដូចមានចែងក្នុងមាត្រា ៥ (គ) ត្រូវបានចងក្រងដោយប្រើប្រាស់ទិន្នន័យដែលបានកត់ត្រានៅលើឯកសាររដ្ឋបាល ទម្រង់បែបបទ និងកំណត់ត្រាផ្សេងទៀតដែលមានប្រភពពីអង្គការរាជរដ្ឋាភិបាល និងអង្គការមិនមែនរដ្ឋាភិបាល។ ក្នុងគោលបំណងនៃការចងក្រងស្ថិតិពីប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ នឹងបង្កើតបញ្ជីឈ្មោះប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល និងស្ថិតិ ដែលត្រូវបានធ្វើបច្ចុប្បន្នភាព និងរក្សាទុកជារៀងរាល់ឆ្នាំ។
មាត្រា ១១ នៅក្នុងបរិបទនៃច្បាប់នេះ វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ទទួលខុសត្រូវចំពោះ៖
ការប្រមូល ការកែច្នៃ ការចងក្រង ការវិភាគ ការផ្សព្វផ្សាយ និងការចែកចាយទិន្នន័យមូលដ្ឋានដោយធ្វើជំរឿន និងការអង្កេត និងការប្រើប្រាស់ប្រភពទិន្នន័យរដ្ឋបាល។
ការចងក្រងបញ្ជីគណនីជាតិ និងសន្ទស្សន៍តម្លៃ ក៏ដូចជាសូចនាករសេដ្ឋកិច្ច បរិស្ថាន និងសង្គម-ប្រជាសាស្ត្រ។
មាត្រា ១៣
វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ ក្រោមក្រសួងផែនការ ត្រូវទទួលខុសត្រូវក្នុងការរៀបចំគោលនយោបាយស្ថិតិផ្លូវការក្នុងការបង្កើតប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិរួម ដែលគ្របដណ្ដប់លើរាល់ស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់ និងអង្គភាពរៀបចំស្ថិតិនៅក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័ននានា។ រាជរដ្ឋាភិបាលនឹងចេញអនុក្រឹត្យស្ដីពីប្រតិបត្តិការនៃប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ និងស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់។
មាត្រា ១៤
នៅក្នុងភារកិច្ចទាំងនេះ វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ត្រូវបង្កើត៖
ការសម្របសម្រួលក្នុងសកម្មភាពអភិវឌ្ឍន៍ស្ថិតិ រួមទាំងការបណ្ដុះបណ្ដាលជាមួយក្រសួង និងស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល និងវិស័យឯកជន នៅកម្រិតជាតិ និងក្រោមជាតិ។
កិច្ចការសហប្រតិបត្តិការក្នុងសកម្មភាពស្ថិតិជាមួយអង្គការអន្តរជាតិ ស្ថាប័នស្ថិតិជាតិផ្សេងទៀត និងស្ថាប័នឯកជនផ្សេងទៀត ស្របតាមច្បាប់ជាធរមាន។
ស្តង់ដារស្ថិតិជាតិដែលទាក់ទងនឹងការចាត់ថ្នាក់ គំនិតនិយមន័យ និងអង្គភាពស្ថិតិ ដើម្បីជៀសវាងការភ័ន្តច្រឡំពីសំណាក់អ្នកប្រើប្រាស់ទិន្នន័យ និងការចម្លងគ្នានៃទិន្នន័យស្ថិតិផ្លូវការពីសំណាក់អ្នកផលិតទិន្នន័យ។
មាត្រា ១៥
ត្រូវបង្កើត «ក្រុមប្រឹក្សាប្រឹក្សាយោបល់ស្ថិតិ» ដើម្បីផ្ដល់ការប្រឹក្សាយោបល់ដល់ក្រសួងផែនការក្នុងការសម្របសម្រួលការអភិវឌ្ឍប្រព័ន្ធស្ថិតិជាតិ។ សមាសភាព តួនាទី និងភារកិច្ចរបស់ក្រុមប្រឹក្សាប្រឹក្សាយោបល់ស្ថិតិ ត្រូវកំណត់ដោយអនុក្រឹត្យ។
មាត្រា ១៦
ត្រូវបង្កើត «គណៈកម្មាធិការសម្របសម្រួលស្ថិតិ» ដើម្បីជួយដល់វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ក្នុងការសម្របសម្រួលបច្ចេកទេសនៃស្ថិតិផ្លូវការរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល។ សមាសភាព តួនាទី និងភារកិច្ចរបស់គណៈកម្មាធិការសម្របសម្រួលស្ថិតិ ត្រូវកំណត់ដោយអនុក្រឹត្យ។
មាត្រា ១៧
វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ គឺជាស្ថាប័នស្ថិតិជាតិផ្លូវការ ហើយជាអគ្គនាយកដ្ឋានចំណុះក្រសួងផែនការ ដែលមាននាយកដ្ឋានមួយចំនួនទទួលខុសត្រូវលើសកម្មភាពស្ថិតិជាក់លាក់។
វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ ក៏មានអង្គភាពរដ្ឋបាលនៅតាមបណ្ដាខេត្ត ក្រុង ស្រុក ខណ្ឌ និងនៅតាមឃុំ សង្កាត់ ផងដែរ។
មាត្រា ១៨
ក្រសួង និងស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ដែលត្រូវផលិតស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់ ក្រោមច្បាប់នេះ ត្រូវបង្កើតអង្គភាពស្ថិតិនៅក្នុងអង្គភាពរបស់ខ្លួនសម្រាប់គោលបំណងស្ថិតិ ហើយត្រូវដាក់ជូនទិន្នន័យស្ថិតិដែលខ្លួនផលិតទៅវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ។
មាត្រា ១៩
ដើម្បីឆ្លើយតបទៅនឹងតម្រូវការស្ថិតិរបស់អ្នកប្រើប្រាស់៖
ក. វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ក៏ដូចជាអង្គភាពស្ថិតិនៅក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ត្រូវផ្សព្វផ្សាយ និងចែកចាយទិន្នន័យស្ថិតិដែលខ្លួនផលិតទៅកាន់អ្នកប្រើប្រាស់ទាំងអស់។ ខ. វិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ត្រូវបោះពុម្ពផ្សាយសៀវភៅស្ថិតិប្រចាំឆ្នាំ ដែលគ្របដណ្តប់លើទិដ្ឋភាពសំខាន់ៗនៃស្ថានភាពសេដ្ឋកិច្ច-សង្គមក្នុងប្រទេស។
មាត្រា ២០
រាល់ទិន្នន័យស្ថិតិដែលចេញផ្សាយដោយវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ គឺជាស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់របស់រាជរដ្ឋាភិបាល។
មាត្រា ២១
មាត្រា ១១ និងមាត្រា ១២ នៃច្បាប់នេះ អនុញ្ញាតឲ្យវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ និងអង្គភាពស្ថិតិនៅក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ធ្វើសកម្មភាពស្ថិតិដើម្បីទទួលបានព័ត៌មានស្ថិតិពីអ្នកផ្ដល់ព័ត៌មាន ក្នុងគោលបំណងផលិតស្ថិតិផ្លូវការដែលបានកំណត់។
មាត្រា ២២
បុគ្គលិក និងមន្ត្រីធ្វើការនៅក្នុងវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ និងអង្គភាពស្ថិតិក្នុងក្រសួង និងស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ក៏ដូចជាមន្ត្រីស្ថិតិដែលបានកំណត់របស់អង្គភាពទាំងនេះ ត្រូវធានារក្សាការសម្ងាត់នៃរាល់ព័ត៌មានបុគ្គលដែលទទួលបានពីអ្នកផ្ដល់ព័ត៌មាន លើកលែងតែក្នុងកាលៈទេសៈពិសេសដោយមានការអនុញ្ញាតពីរដ្ឋមន្ត្រីក្រសួងផែនការ។ ព័ត៌មានដែលប្រមូលបានក្រោមច្បាប់នេះ ត្រូវប្រើប្រាស់សម្រាប់តែគោលបំណងស្ថិតិប៉ុណ្ណោះ។
មាត្រា ២៣
មន្ត្រីស្ថិតិ នៃក្រសួងផែនការ ឬក្រសួង ឬស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល មានសិទ្ធិក្នុងការចូលទៅក្នុង (ដោយមានការយល់ព្រមពីម្ចាស់ ឬអ្នកស្នាក់នៅ) ក្នុងគោលបំណងប្រមូលទិន្នន័យស្ថិតិ៖
ក. លំនៅឋាន ឬទីកន្លែងស្នាក់នៅ រួមទាំងគេហដ្ឋាន ឬផ្នែកណាមួយនៃបរិវេណដទៃទៀតដែលត្រូវបានកាន់កាប់ដោយឡែក។ ខ. បរិវេណដទៃទៀតណាមួយ។
មាត្រា ២៤
មន្ត្រីស្ថិតិដែលបានកំណត់ នៃក្រសួងផែនការ ឬក្រសួង ឬស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល ត្រូវតែបង្ហាញលិខិតបេសកកម្ម និងអត្តសញ្ញាណប័ណ្ណផ្លូវការរបស់ខ្លួនដល់អ្នកផ្ដល់ព័ត៌មាន ហើយត្រូវមានឥរិយាបថប្រកបដោយវិជ្ជាជីវៈ និងសុភាពរាបសារក្នុងការសម្ភាសន៍សមស្រប ស្របតាមទំនៀមទម្លាប់មូលដ្ឋាន និងសណ្តាប់ធ្នាប់សាធារណៈ។
មាត្រា ២៥
អ្នកផ្ដល់ព័ត៌មាន ត្រូវតែផ្ដល់ព័ត៌មានដែលត្រឹមត្រូវ ពេញលេញ និងទាន់ពេលវេលា ទៅដល់មន្ត្រីស្ថិតិដែលបានកំណត់ នៃក្រសួងផែនការ ឬក្រសួង ឬស្ថាប័នដទៃទៀតរបស់រាជរដ្ឋាភិបាល។
មាត្រា ២៦
មន្ត្រីរាជការ និងមន្ត្រីស្ថិតិដែលបានកំណត់នៃវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ និងអង្គភាពស្ថិតិក្នុងក្រសួង ឬស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលណាដែលបំពានលើមាត្រា ២២ នៃច្បាប់នេះ ត្រូវផ្ដន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារពី ១ (មួយ) ខែ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ខែ ឬពិន័យជាប្រាក់ពី ៥០.០០០ (ហាសិបពាន់) រៀល ដល់ ២០០.០០០ (ពីររយពាន់) រៀល ឬទាំងពីរ។
មាត្រា ២៧
មន្ត្រីរាជការ និងមន្ត្រីស្ថិតិដែលបានកំណត់នៃវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ និងអង្គភាពស្ថិតិក្នុងក្រសួង ឬស្ថាប័នរបស់រាជរដ្ឋាភិបាលណាដែលបំពានលើមាត្រា ២៣ នៃច្បាប់នេះ ត្រូវផ្ដន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារពី ១ (មួយ) ថ្ងៃ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ថ្ងៃ ឬពិន័យជាប្រាក់ពី ១០.០០០ (ដប់ពាន់) រៀល ដល់ ៥០.០០០ (ហាសិបពាន់) រៀល ឬទាំងពីរ។
មាត្រា ២៨
សម្រាប់អ្នកផ្ដល់ព័ត៌មានណាដែលបានបំពានដោយចេតនាលើមាត្រា ២៥ នៃច្បាប់នេះ ត្រូវអនុវត្តទោសទណ្ឌដូចតទៅ៖
បុគ្គលណាម្នាក់ ឬប្រធានគ្រួសារ ត្រូវពិន័យជាប្រាក់ពី ១០.០០០ (ដប់ពាន់) រៀល ដល់ ៥០.០០០ (ហាសិបពាន់) រៀល។
អ្នកគ្រប់គ្រង នាយក ឬបុគ្គលិកទទួលខុសត្រូវក្នុងក្រុមហ៊ុន គ្រឹះស្ថាន ឬអង្គការដទៃទៀត ត្រូវផ្ដន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារពី ១ (មួយ) ខែ ដល់ ៦ (ប្រាំមួយ) ខែ ឬត្រូវពិន័យជាប្រាក់ពី ១.០០០.០០០ (មួយលាន) រៀល ដល់ ៤.០០០.០០០ (បួនលាន) រៀល ឬទាំងពីរ។
មាត្រា ២៩
បុគ្គលណាម្នាក់ដែលដោយចេតនា និងគ្មានមូលដ្ឋានច្បាប់ រារាំង ឬហាមឃាត់សកម្មភាពស្ថិតិដែលធ្វើឡើងដោយវិទ្យាស្ថានជាតិស្ថិតិ ក្រសួង ឬស្ថាប័នរដ្ឋាភិបាលដទៃទៀតក្រោមបទប្បញ្ញត្តិនៃច្បាប់នេះ ត្រូវផ្ដន្ទាទោសដាក់ពន្ធនាគារពី ៧ (ប្រាំពីរ) ថ្ងៃ ដល់ ១ (មួយ) ខែ ឬពិន័យជាប្រាក់ពី ៦០០.០០០ (ប្រាំមួយសែន) រៀល ដល់ ១.៥០០.០០០ (មួយលានប្រាំសែន) រៀល ឬទាំងពីរ។
មាត្រា ៣០
បទប្បញ្ញត្តិទាំងឡាយណាដែលមានស្រាប់ ហើយផ្ទុយនឹងច្បាប់នេះ ត្រូវទុកជាអសារបង់។